04. sep. 2023 o 12:30
Pelikan, obkec.sk

Lietadlá bez detí sú už realitou. Tieto aerolinky budú testovať adults only časti lietadla

placeholder
Turecké aerolinky budú od novembra testovať v lietadle zóny bez detí.
Zdroj: Shutterstock

Turecké aerolinky idú testovať na svojich letoch tzv. bezdetné sekcie. Adults only zóny budú prístupné len pre pasažierov od 16 a viac rokov. Za sekciu bez detí si však pasažieri priplatia.

Cestovanie
04. sep. 2023 o 12:30
Lietadlá bez detí sú už realitou. Tieto aerolinky budú testovať adults only časti lietadla

Turecké aerolinky idú testovať na svojich letoch tzv. bezdetné sekcie. Adults only zóny budú prístupné len pre pasažierov od 16 a viac rokov. Za sekciu bez detí si však pasažieri priplatia.

Turecké aerolinky Corendon Airlines plánujú od novembra testovať, či sú pasažieri ochotní platiť za adults-only zóny, do ktorých majú zakázaný vstup všetky deti mladšie ako 16 rokov. Testovať budú na linke medzi Amsterdamom a karibským Curacaom, ktorá trvá okolo desiatich hodín.

Na tejto linke premávajú aerolínie Corendon s lietadlami Airbus A350, ktoré majú k dispozícii 432 sedadiel. Z nich vyčlení v prednej časti 93 bežných sedadiel a deväť s nadštandardným priestorom pre nohy - tie budú od zvyšku lietadla oddelené stenou či závesom.

Za sedenie v adults only zóne si aerolinky účtujú dodatočný poplatok 45 eur. Sedadlá s nadštandardným priestorom vyjdú ešte o desať eur viac. Nateraz je otázne, ako bude riešené oddelenie adults only sekcie. Je totiž možné, že najmä posledné rady budú stále môcť počuť plač z druhej časti lietadla.

Akciové letenky

Skúšali to už aj iní

"U leteckej spoločnosti ako Corendon, ktorá sa venuje najmä turistickým letom, možno očakávať lietadlo plné rodín s malými deťmi," zhodnotil Brett Snyder, ktorý prevádzkuje cestovnú kanceláriu a píše blog Cranky Flier. Adults only zóna tak podľa neho môže byť príťažlivou pre ľudí, ktorí cestujú bez detí - priplatia si, aby boli od nich ďaleko, mali viac pokoja a ticha.

Turecký Corendon však nie sú prvými aerolinkami, ktoré vyskúšajú oddelenie plačúcich detí. Sekciu pre cestujúcich starších ako 12 rokov predáva napríklad nízkonákladová spoločnosť Scoot zo Singapuru.

Malaysia Airlines v roku 2012 oznámili, že na hornú palubu svojich lietadiel Airbus A380 do ekonomickej triedy nevpustí nikoho mladšieho ako 12 rokov. Neskôr od tohto rozhodnutia však upustila s tým, že ak na dolnom poschodí bude priveľa rodín s deťmi, nájdu pre nich miesto aj na hornej palube v ekonomickej triede.

Aerolinky Air Asia X ponúkajú tiež tzv. zónu pokoja medzi radmi 7 až 14. Na tieto miesta majú prístup len cestujúci starší ako 10 rokov. Zóna je za príplatok a je dostupná len na vybraných trasách.

Možnosť vyhnúť sa plačúcemu dieťaťu dávajú aj aerolinky Japan Airlines - tie cestujúcim na pláne sedadiel ukážu, kde podľa rezervácie sedí malé dieťa vo veku od ôsmich dní až do dvoch rokov. Symbolom je ikona dieťaťa.