08. júl. 2022 o 12:47
Miroslav Novysedlák, unilad.co.uk

Akcie Netflixu strácajú na hodnote, riešením budú reklamy. Predplatiteľov však potešia

placeholder
Netflix nude v budúcnosti s reklamami
Zdroj: northfoto.com, pexels.com

Netflix v posledných mesiacoch hlási rapídne prepady v akciách, a preto sa rozhodol urýchlene konať. Riešením budú reklamy, ktoré však predplatiteľov potešia. Nateraz je otázne, kedy bude novinka zavedená.

Zábava
08. júl. 2022 o 12:47
Akcie Netflixu strácajú na hodnote, riešením budú reklamy. Predplatiteľov však potešia

Netflix v posledných mesiacoch hlási rapídne prepady v akciách, a preto sa rozhodol urýchlene konať. Riešením budú reklamy, ktoré však predplatiteľov potešia. Nateraz je otázne, kedy bude novinka zavedená.

Generálny riaditeľ Netflixu Ted Sarandos potvrdil, že reklamy budú súčasťou streamovacej služby. Podľa Sarandosa ide o súčasť ucelenej vízie Netflixu do budúcnosti. Pre streamovacieho giganta bol rok 2022 naozaj náročný, uvádza portál Unilad.

Ted Sarandos
Ted Sarandos
Zdroj: northfoto.com

Nie je známe, kedy bude dostupná verzia s reklamami

V prvom štvrťroku Netflix stratil približne 200 000 predplatiteľov a očakáva sa, že v priebehu niekoľkých nasledujúcich mesiacov ubudnú ďalší. Okrem toho sa prepadli aj jeho akcie a problém zohráva aj konkurencia v podobe Disney+, Apple TV+, Amazon Video či HBO Max.

Kvôli tomu má streamovacia stanica obavy z toho, že bude už iba stagnovať a pôjde do mínusu. Okrem toho cena za predplatné neustále rastie a ľudia si dobre premyslia, či chcú zostať predplatiteľmi, nehovoriac o nedávnom zásahu platformy proti zdieľaniu hesiel.

Riešením, ktoré navrhol Ted Sarandos, je zavedenie lacnejšieho predplatného, ale s jednou podmienkou - reklamy. Riaditeľ už aj stihol potvrdiť, že prebiehajú rokovania s potenciálnymi inzerentmi. Hoci Netflix roky odolával hosťovaniu reklám a spoliehal sa iba na predplatné, situácia dospela do takého bodu, že nebolo iného východiska ako reklamy.

Netflix zažíva krízu
Netflix zažíva krízu
Zdroj: pexels.com

"Ignorovali sme veľký segment zákazníkov, ktorí si hovorili: 'Netflix je pre mňa príliš drahý a reklama mi neprekáža.' Rozhodli sme sa pridať ponuku s reklamami. Nepridáme ich automaticky do služby Netflix, ale vytvoríme ponuku s reklamou pre ľudí, ktorí si povedia: 'Chcem nižšiu cenu a reklamy mi neprekážajú,'" upresnil Sarandos.

Nevylúčil ani fakt, že Netflix by mohol byť niekedy v budúcnosti kúpený iným gigantom, pretože cena akcií spoločnosti od začiatku roka klesla. Netflix kvôli kríze pred časom prepustil ďalších 300 zamestnancov. Na konci roka 2021 mala každá akcia Netflixu hodnotu viac ako 602 dolárov, zatiaľ čo k 8. júlu 2022 bola cena akcie okolo 189 dolárov.

Sarandos pripustil, že šance, že by niekto mohol kúpiť Netflix, sú reálne, ale trvá na tom, že streamovací gigant je schopný prosperovať aj sám. Zatiaľ neponúkol žiadne podrobnosti o tom, kedy sa reklamy na Netflixe začnú objavovať.