14. sep. 2022 o 09:46
Miroslav Novysedlák, nypost.com

Burger s príchuťou ľudského mäsa? Švédska značka predstavila novinku a získala aj ocenenie

placeholder
Spoločnosť vyrobila burger, ktorý chutí ako ľudské mäso.
Zdroj: pexels.com

Uvažovali ste niekedy nad tým, ako by asi chutilo ľudské mäso? Teraz máte jedinečnú možnosť zistiť, či vám bude alebo nebude chutiť. Nemajte však obavy, pri výrobe burgeru nebol nikto zranený.

Zábava
14. sep. 2022 o 09:46
Burger s príchuťou ľudského mäsa? Švédska značka predstavila novinku a získala aj ocenenie

Uvažovali ste niekedy nad tým, ako by asi chutilo ľudské mäso? Teraz máte jedinečnú možnosť zistiť, či vám bude alebo nebude chutiť. Nemajte však obavy, pri výrobe burgeru nebol nikto zranený.

Švédska značka Oumph!, ktorá vyrába produkty na rastlinnej báze, vytvorila nezvyčajný burger s príchuťou ľudského mäsa. Za svoj počin spoločnosť získala ocenenie Silver Brand Experience and Activation Lion na festivale kreativity v Cannes. Hovorca firmy uviedol, že sa urobilo všetko pre to, aby chuť mäsa bola čo najrealistickejšia, uvádza portál NYPost.

Cieľom je zmeniť spôsob, akým sa ľudia stravujú

"Mäso" je vyrobené zo sóje, húb, pšeničného proteínu, rastlinných tukov a "záhadnej zmesi korenia". Aj napriek podobnej chuti, akú má ľudské mäso, hovorca ubezpečuje, že pri vývoji tejto pochúťky neboli zranení žiadni ľudia.

Spoločnosť vydala svoj bizarný a značne originálny hamburger pred Halloweenom. K akcii pridala hororovú reklamu, vďaka čomu sa postarali o priam dokonalý marketing. "Som neuveriteľne hrdý na ocenenie a skvelú tímovú prácu, ktorá stojí za týmto projektom. Naším poslaním je zmeniť spôsob, akým sa ľudia stravujú a je našou povinnosťou použiť kreativitu ako nástroj na uskutočnenie tejto zmeny," povedal Henrik Åkerman, líder stojaci za značkou Oumph!.

"Ako malá značka musíme byť odvážni a pripravení posunúť niektoré hranice a myslím si, že táto kampaň je dobrým príkladom, ako to môžeme uskutočniť," priblížil. Tomás Ostiglia, výkonný a kreatívny riaditeľ agentúry LOLA MullenLowe, poznamenal, že hlavným problémom pri predaji rastlinných produktov je to, že ľudia často hovoria o nedostatočnom priblíženiu sa k chuti skutočného mäsa.

Spoluzakladateľ, šéfkuchár a vedúci inovácií Anders Linden povedal, že vývoj vegánskeho burgera, ktorý chutí ako ľudské mäso, bol vzrušujúci a aj trochu strašidelný. "Toto je náš konečný a zároveň aj zvláštny spôsob, ako ukázať, že je možné vytvoriť akýkoľvek typ jedla iba pomocou rastlín," uzavrel.