V unikátnom vlaku sú dva spacie vozne, jedálenský vozeň, ako aj bufet. Lôžkové vozne sú vybavené štvormiestnymi alebo dvojmiestnymi kajutami, poprípade kabínami, a každá z nich cestujúcim núka čo najväčší komfort. Expres Za horami, za dolami je historický vlak a práve preto sa ho snažili čo najviac prispôsobiť danej dobe. Výnimkou nebolo ani ponúkané jedlo, uvádza portál RTVS.
Cestujúci si vychutnali aj turistiku
Záujemcovia si užili 608 kilometrov dlhú trasu s viac ako 40 tunelmi, piatimi viaduktami a okrem toho navštívili aj päť regiónov. Cestujúcich čakali výhľady na hrad v Slovenskej Ľupči a vlak prechádzal aj cez depo Telgárt či Chmarošský viadukt s prehliadkou mesta Lučenec a Kremnica. Vlak putoval cez najdlhší tunel na Slovensku - Čremošniansky tunel. Výnimkou nebola ani obec Háj, v ktorej sa konala turistika so sprievodcom a následnou návštevou vyhliadky nad Zádielsku tiesňavu. Aby toho nebolo málo, cestujúcich čakal aj poobedný relax v kúpeľoch Číž.
Hoci má vlak skoro 70 rokov, jeho interiér disponuje zaujímavou technikou. V budúcom roku chystajú organizátori zážitkového vlaku obrovské novinky. Československé vozne pochádzajúce z 50. rokov chcú totiž vymeniť za historické vozne z 19. storočia. Okrem historického expresu bude už túto letnú sezónu vypravený aj Banícky a Horehronský expres, Horehronský expres špeciál, Sklársky expres, Zbojnícky expres a dokonca aj Expres 34 tunelov.