Viaceré letecké spoločnosti, ktoré ponúkali na svojich webových stránkach bezplatné letenky do Hongkongu, boli preťažené. Na registráciu do systému museli niektorí pasažieri čakať aj viac ako dve hodiny.
Hongkonskí predstavitelia na začiatku februára spustili reklamnú kampaň "Hello Hong Kong", v rámci ktorej malo mesto rozdať až 500.000 bezplatných leteniek pre návštevníkov z celého sveta. Do prvého kola rozdávania leteniek sa zapojili viaceré aerolínie vrátane Cathay Pacific či Hong Kong Airlines. Toto kolo malo pôvodne trvať sedem dní, no letenky sa minuli v priebehu pár hodín.
Obrovský záujem verejnosti
Ľudia sa na sociálnych sieťach sťažovali, že webové stránky neboli pripravené na online registráciu a niektorí preto museli čakať aj dve hodiny. Ázijská komerčná spoločnosť Cathay Pacific pritom uviedla, že všetkých 174-tisíc spiatočných leteniek z Thajska do Hongkongu sa v prvom kole minulo už hodinu po spustení systému.
Toto kolo rozdávania leteniek bolo pritom zamerané na juhovýchodnú Áziu. V ďalšej fáze v júli mesto Hongkong ponúkne 80-tisíc leteniek len svojim vlastným obyvateľom.
Snažia sa znovu naštartovať cestovný ruch
Počas pandémie sa Hongkong do veľkej miery riadil čínskou stratégiou nulovej tolerancie covidu a prísne opatrenia uvoľňoval miernejším tempom než okolité krajiny. Aj po otvorení hraníc s Čínou zostala návštevnosť Hongkongu na pomerne nízkej úrovni.
V roku 2019 Hongkong navštívilo 56 miliónov turistov. Nasledujúce tri roky pandémie sa miestny turizmus a ekonomika značne poškodili, pričom vlaňajší hrubý domáci produkt klesol v porovnaní s rokom 2021 o 3,5 percenta.