11. aug. 2023 o 09:24
Miloš Audi, nypost.com

Turista si v talianskom podniku priplatil za bizarnú vec. Majiteľka svoj čin obhajovala

placeholder
Turista si v talianskom podniku priplatil za bizarnú vec.
Zdroj: viceflavio/TripAdvisor, istock.com

Turista si v talianskej reštaurácii musel priplatiť za veľmi zvláštnu vec. Obsluha mu totiž naúčtovala prerezanie sendviča na polovicu. Majiteľka však tento poplatok považovala za adekvátny.

Zaujímavosti
11. aug. 2023 o 09:24
Turista si v talianskom podniku priplatil za bizarnú vec. Majiteľka svoj čin obhajovala

Turista si v talianskej reštaurácii musel priplatiť za veľmi zvláštnu vec. Obsluha mu totiž naúčtovala prerezanie sendviča na polovicu. Majiteľka však tento poplatok považovala za adekvátny.

Nemenovanému turistovi, ktorý dovolenkoval v Taliansku, sa udiala bizarná príhoda. Počas toho, ako jedol v reštaurácii v regióne jazera Como, si totiž všimol prekvapivý príplatok za vec, ktorú by ste vôbec neočakávali. Ako informoval portál New York Post, čašníčka mu totiž zaúčtovala prirážku za to, že mu kuchár prerezal sendvič na polovicu.

Incident sa odohral v jednej z reštaurácií pri talianskom jazere Como.
Incident sa odohral v jednej z reštaurácií pri talianskom jazere Como.
Zdroj: istock.com

Nečakaný poplatok

Muž, ktorý bol na návšteve z neďalekého Milána, si objednal vegetariánsky sendvič s hranolkami v podniku Bar Pace v obci Gera Lario na severnom konci jazera Como. Po tom, čo si vychutnal bezmäsité občerstvenie, o ktoré sa podelil s kamarátom, zostal v šoku, keď na svojom bločku uvidel nechcený príplatok. Aj keď sa nesťažoval priamo v podniku, rozhodol sa napísať negatívnu recenziu.

Nespokojný hosť vysvetlil, že aj keď si chcel rozdeliť sendvič s priateľom, nikdy nepožiadal obsluhu o to, aby bol rozkrojený na polovicu. "Je to neuveriteľné, ale pravdivé," napísal muž k fotografii účtenky. Na bločku je uvedený sendvič za 7,50, fľaška Coca Coly za 3,50, voda za 1,50 a espresso za 1,20 spolu s poplatkom "diviso a meta", čo doslovne znamená "nakrájanie na polovicu" vo výške 2 eur.

Účtenka naštvaného hosťa
Účtenka naštvaného hosťa
Zdroj: viceflavio/TripAdvisor

Podľa majiteľky bol poplatok adekvátny

Majiteľka reštaurácie však svoje rozhodnutie obhajovala. "Dodatočné požiadavky sú spoplatnené. Museli sme totiž použiť dva taniere namiesto jedného, čo zdvojnásobilo čas na ich umytie. Nebol to len jednoduchý sendvič, pretože vo vnútri boli aj hranolky. Trvalo nám chvíľu, kým sme to rozrezali na dve časti," povedala majiteľka Cristina Biacchi pre talianske noviny La Repubblica s tvrdením, že poplatok by odstránila z účtenky, keby sa hosť začal sťažovať priamo po jedle.

Aj napriek tomu sa bizarný incident stal populárnym na sociálnych sieťach a na podnik sa začalo valiť množstvo negatívnych recenzií. Kvôli tomu bola stránka TripAdvisor, ktorá obsahuje všetky lokality či tipy pre cestovateľov, nútená pozastaviť uverejňovanie komentárov pre túto reštauráciu. "Vzhľadom na nedávnu udalosť, ktorá pritiahla i pozornosť médií a spôsobila prílev recenzií, ktoré neopisujú skúsenosť z prvej ruky, sme dočasne pozastavili zverejňovanie nových komentárov," uviedol portál.

Podľa majiteľky ide o adekvátnu sumu.
Podľa majiteľky ide o adekvátnu sumu.
Zdroj: istock.com

Nie je to prvýkrát, čo sa turisti podelili o incident spojený s podvodnými reštauráciami. V máji 2022 rozzúrený pár cestujúci z americkej Montany do Grécka tvrdil, že musel zaplatiť až 860 dolárov po tom, čo si objednali iba ľahké jedlá a nápoje v reštaurácii DK Oyster Bar na ostrove Mykonos. Tento podnik je dlhodobo známy svojimi zradnými praktikami s turistami, kvôli ktorým majú podpriemerné hodnotenie od recenzentov.