Najpopulárnejší nealkoholický nápoj na svete bude dostupný aj v metavesmíre. Coca-Cola 4. marca oznámila, že uvádza na trh virtuálnu verziu svojho šumivého nápoja, a to skôr, ako sa dostane na pulty v reálnom svete. Coca-Cola Zero Sugar Byte podľa amerického nápojového giganta prinesie chuť pixelov, uviedol portál New York Post.
Metavesmír je digitálny priestor, kde sa ľudia môžu socializovať, pracovať a hrať sa a je prístupný pomocou okuliarov virtuálnej reality. Verzie tejto technológie vytvárajú napríklad spoločnosti Meta a Epic Games, ktorej patrí videohra Fortnite.
Zostáva záhadou, ako presne Coca-Cola nápoj uvedie, ale najskôr bude k dispozícii vo svete v rámci videohry Fortnite. Coca-Cola sa spojila s hernou organizáciou PWR, ktorá jej pomohla s vytvorením Pixel Pointu, vlastného ostrova postaveného vo Fortnite Creative. Fortnite Creative je samostatný režim v rámci hry, ktorý umožňuje spoločnostiam i každodenným používateľom vytvárať vlastné digitálne svety.
Hráči hry potom môžu skúmať účelovo postavené ostrovy rovnako, ako by to robili v rôznych iných režimoch hry. Tí, ktorí vstúpia do Pixel Pointu, si môžu vyskúšať hry s kolovou tematikou, ako aj virtuálne ochutnať novú príchuť nápojov.
Nová príchuť sa vo fyzickej podobe objaví v amerických obchodoch 2. mája. Zostáva nejasné, ako nápoj chutí, hoci Coca-Cola ho opisuje ako nápoj, ktorý spája digitálny a fyzický svet.
Je to druhý výrobok z projektu Coca‑Cola Creations, ktorý svojim zákazníkom prináša nezvyčajné príchute. "Chceli sme vytvoriť inovatívnu chuť inšpirovanú hravosťou pixelov zakorenenú v zážitkoch, ktoré hranie prináša. Tak ako pixely poháňajú digitálne pripojenie, Coca-Cola Zero Sugar Byte spája ľudí, aby sa podelili o Real Magic okamihy," uviedla riaditeľka firmy Oana Vlad.
Coca-Cola nie je prvou spoločnosťou, ktorá naskočila do rozbehnutého vlaku metavesmíru, keďže záujem o túto technológiu rastie. Minulý mesiac usporiadal Heineken udalosť, kde ponúkol možnosť ochutnať prvé virtuálne pivo od tohto výrobcu.