Na facebookovom profile Hoaxy a podvody sa objavila ďalšia dezinformácia spojená s vojnou na Ukrajine. Tentoraz ju uverejnil konšpirátor Marek Šoun, ktorý na svojom profile kritizoval reťazec supermarketov Kaufland. V príspevku tvrdil, že značka podporuje nášho východného suseda, ktorý je už trištvrte roka v konflikte s Ruskom. Neskôr si však uvedomil, že ide o hoax a svoj status zmazal.
Výrobok ukazoval krajinu pôvodu
Šoun zverejnil svoju výzvu na bojkot reťazca na základe fotografie z oddelenia mäsových výrobkov v skalickej pobočke. Muž si na štítku s cenou všimol, že vyobrazená slovenská vlajka v tvare srdca nesie skôr farby, ktoré pripomínajú ukrajinskú trikolóru.
"Vlajka má indikovať krajinu pôvodu daného výrobku a nie prezentovať akúkoľvek ideologickú príslušnosť či vyjadrovať podporu národu," uviedla polícia v príspevku. Šoun si však čin okamžite spojil s premysleným spôsobom podpory Ukrajiny a začal na sociálnych sieťach vyzývať ľudí, aby nemecký reťazec s potravinami bojkotovali.
Skutočný dôvod modro-žltých farieb na štítku
Polícia vo svojom statuse napokon odhalila, prečo sa údajné ukrajinské farby na etikete objavili. Ako informoval Samuel Machajdík, ktorý od roku 2021 vykonáva pozíciu hovorcu slovenských pobočiek obchodov Kaufland, červená na srdci so slovenskou vlajkou bola vyblednutá.
Príčinou tejto chyby bol nedostatok farby v toneri, ktorý spôsobil žlté zafarbenie dizajnu. "Etiketa bola v priebehu dňa vymenená," dodala polícia. Šoun sa po svojom prešľape rozhodol zmazať svoj príspevok z Facebooku. "Avšak nezaznamenali sme, že by sa za klamlivý obsah niekde ospravedlnil," poznamenala na záver polícia.