Výskum bol vykonaný spoločnosťou HigherVisibility v júli tohto roku a skúmal 1 000 jednotlivcov v celých Spojených štátoch vo veku 16 až 25 rokov. Zistilo sa, že viac ako 40 percent mladých ľudí na západnom pobreží túži po tom, aby sa z nich stali slávne internetové osobnosti. Dôvodom je najmä to, že chcú zarobiť kopu peňazí vďaka plateným spoluprácam a obsahu, ktorý budú vytvárať, uvádza portál Ladbible.
Nechcú pracovať 5 dní v týždni
Na severozápade sa influencermi chcelo stať 33 percent respondentov a na juhu to bolo 36 percent. Až 39 percent mladých ľudí na severovýchode krajiny by si zvolilo život na vysokej nohe namiesto toho, aby pracovali osem hodín denne a päť dní v týždni. 16 percent účastníkov prieskumu uviedlo, že by si zaplatili za to, aby sa stali influencermi.
Autori štúdie sa tiež podelili o to, že pojmy celebrita a influencer sú v súčasnosti takmer synonymami. "Je možné, že v priebehu rokov sa hranica medzi influencerom a celebritou zmaže. Vzhľadom na to, že kultúra influencerov preniká hlavne k mladším generáciám a postupom času sa stáva čoraz výraznejšou, je nepravdepodobné, že by v dohľadnej dobe čelila oslabeniu svojej pozície," dodali.
Luke Pardue, ktorý je ekonómom na platforme mzdových služieb Gusto, uviedol, že vidí posun medzi vysnívanými zamestnaniami v rámci mileniálov a generácie Z. "Tento trend vidíme hlavne medzi mladšími zamestnancami. Kvôli napätiu na trhu práce nevidia mzdové prírastky, ktoré by držali krok s infláciou, a tak prechádzajú na samostatnú zárobkovú činnosť," podotkol.
Aj prestížna univerzita Duke v Severnej Karolíne začala ponúkať kurzy s názvom Building Global Audiences, aby naučili študentov, ako si vybudovať vlastný online profil. Natalia Hauser, jedna z jeho študentiek, získala počas kurzu 12 000 nových sledovateľov. Naučila sa, ako funguje influencer marketing a koľko si môže vypýtať za svoju prácu.
Čo myslíte, je podľa vás influencerstvo perspektívnym povolaním alebo tento boom časom opadne?