Ak si objednáte krabicu mrazených hovädzích krokiet od spoločnosti Asahiya, bude trvať 30 rokov, kým dostanete svoju objednávku. Mäso z tohto rodinného mäsiarstva v meste Takasago v prefektúre Hjógo sa stalo internetovou senzáciou, čo prinieslo veľké množstvo objednávok. Podľa portálu CNN sa terajší majiteľ pred viac ako 20 rokmi rozhodol spraviť radikálny krok, ktorý nakoniec prilákal toľko zákazníkov.
Odvážny krok
Spoločnosť Asahiya bola založená v roku 1926 a predávala mäsové výrobky desaťročia predtým, ako po druhej svetovej vojne pridala do ponuky aj hovädzie krokety. V roku 1994 ju však od otca prebral muž menom Shigeru Nitta, ktorý po mnohých experimentoch s online obchodom usúdil, že zákazníci váhali zaplatiť vysokú sumu za kvalitné hovädzie mäso.
Preto urobil odvážne rozhodnutie a začal predávať svoje jedlo pod cenu. "Krokety sme predávali za 270 japonských jenov (1,86 eur) za kus. Samotné hovädzie mäso v nich však stojí asi 400 japonských jenov (2,76 eur)," povedal Nitta. To spôsobilo, že sa pochutina stala internetovou senzáciou.
Rastúci deficit
Aby spoločnosť zo začiatku obmedzila finančné straty, vyrobila každý týždeň len 200 krokiet. "Predávame hovädzie mäso od ľudí, ktorých poznáme. Tento štýl obchodu som zaviedol, odkedy som sa stal majiteľom," povedal Nitta.
Nikto však nepredpokladal rýchly nárast popularity, ktorý spôsobili miestne médiá. "Museli sme ich prestať predávať v roku 2016, pretože čakacia doba sa predĺžila na 14 rokov. Uvažovali sme aj o zastavení objednávok, ale dostali sme veľa telefonátov so žiadosťou, aby sme ich naďalej ponúkali," dodal majiteľ. Aj keď spoločnosť obnovila prijímanie objednávok, rozhodla sa zvýšiť cenu. Tá však aj tak nepokryla všetky výrobné náklady.
Majiteľ tiež zvýšil produkciu krokiet z 200 týždenne na 200 denne. Kvôli tomu je však spoločnosť každý deň viac stratová. "Povedali mi, že by som mal najať viac ľudí a vyrábať krokety rýchlejšie. Ja si však myslím, že neexistuje majiteľ obchodu, ktorý by zamestnával, aby vytvoril väčší deficit. Je mi ľúto, že musia čakať. Chcem vyrábať krokety rýchlo a posielať ich čo najskôr, ale ak to urobím, skrachujem," poznamenal Nitta.
Aj keď má Nitta dlhý zoznam nevybavených objednávok, je stále plný odhodlania posúvať sa vpred. "Keď som začal predávať krokety na internete, dostal som veľa objednávok zo vzdialených izolovaných ostrovov. Väčšina kupujúcich počula o našom hovädzom mäse v televízii, ale nikdy ho nemala. Z toho dôvodu som pokračoval v ponúkaní krokiet na skúšku. To je dôvod, prečo som s tým začal, takže mi bolo úplne jedno, či so bol v strate," dokončil.