29. apr. 2022 o 09:37
Miroslav Novysedlák, buzzfeed.com

"Môžem hovoriť s vedúcim?" 8 typov otravných zákazníkov, ktorých predajcovia neznášajú

placeholder
Dostať sa do konfrontácie s nepríjemným zákazníkom môže byť veľmi nepríjemné.
Zdroj: pexels.com

Keď vstúpia do predajne či reštaurácie, predajcov oblieva pot. Toto je 8 typov zákazníkov, z ktorých majú ľudia pracujúci v službách, hlavne v gastre, potravinách alebo drogériách, doslova nočné mory.

Zábava
29. apr. 2022 o 09:37
"Môžem hovoriť s vedúcim?" 8 typov otravných zákazníkov, ktorých predajcovia neznášajú

Keď vstúpia do predajne či reštaurácie, predajcov oblieva pot. Toto je 8 typov zákazníkov, z ktorých majú ľudia pracujúci v službách, hlavne v gastre, potravinách alebo drogériách, doslova nočné mory.

Práca s ľuďmi si neraz vyžaduje dávku sebakontroly a ovládania. Svoje by o tom vedeli rozprávať všetci tí, ktorí pracujú v službách a sú v každodennom styku so stovkami, ak nie tisíckami zákazníkov. Portál Buzzfeed priniesol vtipný zoznam otravných zákazníkov, ktorých predajcovia z duše neznášajú, ale aj tak sa k nim musia správať nezaujato a profesionálne.

1. Povýšenecké žiadanie o rozhovor s manažérom, ak sa zákazníkovi nepáči odpoveď, ktorú dostane od čašníka alebo predavačky. Niekedy je to fajn. A to hlavne vtedy, ak má zapeklitý problém, ktorý sa nedá riešiť inak, ale iba tak, že sa musí pozhovárať s nadriadeným. Čo však nie je fajn je skutočnosť, že niekedy sa zákazník k predavačke alebo k čašníkovi správa mimoriadne arogantne.

2. Pokúsiť sa niečo vrátiť niekoľko dní po uplynutí stanovenej lehoty na vrátenie. Dajme tomu, že tovar je nepoužitý a neotvorený. Ak je položka stále ako nová, obchod by mohol mať určitú voľnosť vo svojich pravidlách. Otravné je to najmä vtedy, ak si zákazník neuvedomuje, že pravidlá existujú z nejakého dôvodu. Ak sa oneskorí, tovar už je jeho či chce, alebo nie.

Poniektorí zákazníci si asi neuvedomujú, že lehota na vrátanie tovaru a peňazí má svoj význam a je nutné ju dodržiavať.
Poniektorí zákazníci si asi neuvedomujú, že lehota na vrátanie tovaru a peňazí má svoj význam a je nutné ju dodržiavať.
Zdroj: pexels.com

3. Nespokojnosť s jedlom, ktoré zákazník vráti späť. Hovoríme o prípadoch, kedy s pokrmom nie je nič zlé, lenže zákazník si objednal jedlo, ktoré nikdy predtým neochutnal, a následne si uvedomil, že mu až tak nechutí.

4. V prezliekacích kabínkach v obchode nechá všetko oblečenie, ktoré nechce, namiesto toho, aby odevy vrátil tam, odkiaľ ich vzal. Hoci musíme pripustiť, že náplňou práce predavačiek je vrátiť oblečenie na miesto, zároveň je to od zákazníka tak trochu netaktné.

Niektorí nakupujúci nemajú ani len náznak snahy vrátiť odevy na svoje miesto a nechajú ich v kabínke.
Niektorí nakupujúci nemajú ani len náznak snahy vrátiť odevy na svoje miesto a nechajú ich v kabínke.
Zdroj: pixabay.com

5. Prísť si posedieť do reštaurácie 15 minút pred jej zatvorením. Ak je v reštaurácii "plnka" a stále prichádzajú noví ľudia, je to v poriadku. V reštaurácii možno budú mať otvorené dlhšie a zrejme s tým nebude mať problém ani personál, ani zákazník. Prísť však krátko pred záverečnou a očakávať obsluhu je pomerne drzé.

6. Extrémny fanúšik zľavových kupónov, ktorý pri pokladni využíva všetky možné kupóny, len aby ušetril hoc aj cent. Pri tom ho vôbec nezaujíma, že za ním je dlhočizný rad zákazníkov, ktorých jeho prehrabávanie sa v kupónoch značne zdržuje.

Hľadača zľavových kupónov ani len trochu netrápi, že nie je jediným nakupujúcim v obchode.
Hľadača zľavových kupónov ani len trochu netrápi, že nie je jediným nakupujúcim v obchode.
Zdroj: pexels.com

7. Využívanie viet, ako "Chodím sem stále,“ alebo "Ja som váš pravidelný zákazník," keď sa zákazníkovi nepáči odpoveď, ktorú dostane od čašníka alebo predavačky. Niektorí si totiž neuvedomujú, že nie sú niečo viac ako tí zákazníci, ktorí navštevujú podnik alebo obchod menej často.

8. Vypýtať si k jedlu omáčku navyše a očakávať, že to bude zadarmo.