24. júl. 2022 o 16:10
Miloš Audi, thedrum.com

Ľudí ohromuje nová technológia 3D bilbordov. Niektoré dokážu divákov vydesiť na smrť

placeholder
Ľudí ohromuje nová technológia 3D billboardov
Zdroj: twitter.com/billboard_wewin

Firmy začali používať pri propagácii filmov, seriálov, hier či značiek oblečenia nové 3D bilbordy, ktoré sú vystavené na námestiach svetových metropol. Tieto pútače používajú vizuálne efekty, ktoré postavy privádzajú k životu.

Zábava
24. júl. 2022 o 16:10
Ľudí ohromuje nová technológia 3D bilbordov. Niektoré dokážu divákov vydesiť na smrť

Firmy začali používať pri propagácii filmov, seriálov, hier či značiek oblečenia nové 3D bilbordy, ktoré sú vystavené na námestiach svetových metropol. Tieto pútače používajú vizuálne efekty, ktoré postavy privádzajú k životu.

Svetové metropoly v krajinách ako Čína, USA, Japonsko či Veľká Británia uchvátili nové 3D realistické bilbordy, ktoré ohromujú ľudí na rušných námestiach. Táto technológia stenčuje hranicu medzi fikciou a realitou, ukazuje, aký potenciál reklama v súčasnosti má. Od uvedenia na trh už vzniklo množstvo vynikajúcich 3D bilbordov, ktoré nemajú na svete konkurenciu, uviedol portál The Drum.

3D technológia sa spočiatku používala v televízii alebo na plátnach kín, kde sprostredkovávala príbehy v 3-rozmerných svetoch. Teraz sa začala používať aj pri propagácii a reklame. Ako však spoločnosti dosahujú to, aby ľudí 3D bilbord nadchol?

Niektoré firmy začali používať 3D bilbordy na vyrozprávanie časti príbehu, pričom sa snažia spropagovať nielen seriály či filmy, ale aj hry alebo módne značky. "Potenciál, ktorý možno týmto spôsobom odomknúť, je naozaj obrovský," hovorí Alex Wilson, výkonný kreatívny riaditeľ firmy Amplify, ktorá sa zaoberá výrobou 3D bilbordov.

Množstvo firiem sa takouto formou reklamy snažia u ľudí vyvolávať pocity, či už ide o strach, radosť alebo smútok. "Je to niečo, čo môže vidieť len málo ľudí. Tento nástroj však môže stimulovať interakciu a konverzáciu prostredníctvom sociálnych sietí," dodáva.

Od zavedenia tejto technológie do praxe bolo vytvorených mnoho skvelých 3D bilbordov, kde postavy, zvieratá či monštrá interagovali s okolitým svetom. Tu sú najlepšie z nich.

Značka Balenciaga a hra Fortnite

V septembri 2021 sa španielska módna značka Balenciaga spojila s hrou Fortnite a spoločne vytvorili v metropolách Londýna, New Yorku, Tokia a Soulu 3D bilbord, ktorý nadchol okoloidúcich.

Jedna z postavičiek z hry nosí mikinu značky Balenciaga, pričom vyzerá, akoby vychádzala z billboardu a pozerala sa na ľudí chodiacich po ulici. Úkaz bol vytvorený v softwari Unreal Engine, na ktorom je postavená aj hra Fortnite. K tomu sa tím, ktorý billboard zostavoval, pohral aj so svetlom, aby sa zdalo, že tam postava naozaj je.

Billboardy Amazonu Prime

Technológiu 3D bilbordov využila aj spoločnosť Amazon. Pre ňu firma Amplify vytvorila billboard na propagáciu seriálu The Wheel of Time. Hlavná postava fantasy série Rosamund Pike je ústrednou súčasťou tejto 3D ilúzie, ktorá sa objavila 15. novembra 2021 v Londýne.

Spoločnosť Amplify, ktorá spolupracuje aj so spoločnosťami ako Sony, Google či Airbnb, použila pri ilúzii kombináciu zeleného plátna, vizuálnych efektov a CGI, aby docielila to, že monštrum vychádza z billboardu.

Army Of The Dead od Netflixu

Zahanbiť sa nedala ani platforma Netflix, ktorá v máji minulého roka v Londýne vytvorila 3D bilbordovú šou, aby spropagovala trhák režiséra Zacka Snydera s názvom Army Of The Dead. V billboarde použili zombie tigra s menom Valentine, ktorý sa potuluje po postapokalyptickom meste Las Vegas.

Resident Evil

V posledných dňoch valcuje internet nový 3D bilbord, ktorý propaguje seriál od Netflixu s názvom Resident Evil: Infinite Darkness. V ňom sa jedno z monštier snaží rozbiť ochranné sklo, čo sa mu aj podarí. Neskôr toto monštrum vyskočí von, začne liezť po stene a odbehne preč zo záberu, pričom to vyzerá, akoby skutočne zoskočilo na ulicu.

Virálne video zo 16. júla, ktoré na sociálnu sieť Twitter uverejnil jeden z používateľov, už nazbieralo viac ako 12 miliónov pozretí a mnohých ľudí na Times Square v New Yorku vydesilo na smrť.