Informáciu o tragickej implózii potvrdila americká pobrežná stráž s tým, že nie je možné, aby katastrofu niekto z členov prežil. Španielsky inžinier José Luis Martín odhalil potenciálnu časovú os udalostí, ktorá opisuje, čo sa dialo v posledných sekundách predtým, ako bola ponorka zničená. Uviedol, že posádka plavidla si zrejme bola vedomá skutočnosti, že niečo nie je v poriadku, a to 48 až 71 sekúnd pred samotnou implóziou, uvádza portál Vox.
Ponorka padala ku dnu ako kameň
Vo svojom navrhovanom časovom slede udalostí hovorí o tom, že ponorka pokojne klesala, no v hĺbke 1 700 metrov muselo dôjsť k elektrickej poruche. Plavidlo stratilo stabilitu a na dno oceánu padalo vo vertikálnej polohe ako kameň bez akejkoľvek kontroly aspoň 900 metrov. Martínova štúdia je založená na výpočtoch vykonaných na základe niektorých parametrov, akými sú hmotnosť ponornej lode, ťah, rýchlosť, zrýchlenie či koeficient trenia vody o padajúce teleso.
Plavidlo zostalo bez pohonu a prestalo komunikovať s kanadskou výskumnou loďou Polar Price. "Ponorka menila polohu a padala vertikálne ako šíp. Pasažieri dokopy vážili 400 kíl, čo taktiež spôsobilo dysbalanciu plavidla. Každý z nich bol v strese a tlačili sa jeden na druhého. Predstavte si tú hrôzu, strach a agóniu. Muselo to byť ako z hororového filmu," vysvetlil.
"Keď padali do hlbín oceánu, odolný trup bol vystavený náhlemu zvýšeniu tlaku, ktorý v tej chvíli nebol úmerný hĺbke. Následne došlo k silnému stlačeniu plavidla, kde sa nachádzala posádka. V danej chvíli si museli uvedomovať všetko a navyše v úplnej tme. Je náročné urobiť si predstavu o tom, čo zažívali. Po týchto 48 sekundách alebo jednej minúte nastala implózia a ich okamžitá smrť," uzavrel.