Okrem týchto zvierat je na obraze aj krokodíl a had. Piccirillo sídliaci v New Yorku hovorí, že postupoval podľa pokynov Leonarda da Vinciho, aby obraz rozlúštil a je presvedčený o tom, že jeho objav dotvára význam diela namaľovaného v roku 1519. Podľa jeho slov je Mona Lisa znázornením závisti, uvádza portál Daily Mail.
Svoje teórie podporil pasážami z da Vinciho denníkov
Umelec dodal, že podobné skryté obrazy našiel v dielach iných renesančných maliarov, akými boli Tiziano Vecelli, známi aj ako Titian, a Raffaelo Sanzio. Vo chvíli, ako obrátil obraz na bok, si prvýkrát všimol hlavu leva. "Potom som si všimol byvola a bol som prekvapený. Nemohol som uveriť tomu, na čo sa pozerám. Uvedomil som si, že toto je to, čo som hľadal," priznal. Keďže chcel svoju teóriu podporiť, ponoril sa do Leonardových denníkov, kde objavil pasáže, ktoré sa pozoruhodne zhodujú s odhalenými symbolmi.
"Pri výskume som si vzal obraz Mony Lisy, položil som ho na stranu a všimol som si, že je na ňom tvár opice a hlava leva. Obe maľby sa pri pohľade na dielo nachádzajú vľavo od Mony Lisy, teda v oblasti, kde sú vyobrazené hory. Lev aj opice sa pritom pozerajú smerom doprava," pokračoval. Ďalšieho tvora našiel ukrytého priamo za Monou Lisou. Išlo o hlavu krokodíla - oko je vpravo za ňou, kým otvorené čeľuste sa nachádzajú vľavo.
Jedným z najzaujímavejších aspektov Piccirillovho objavu bol koncept bodu D. Nedokázal pochopiť, prečo by Leonardo odporúčal pozerať sa na obraz práve z tohto uhla. Odpoveď sa však skrývala v historickom kontexte umenia a osvetlenia. Umelci sa v danej dobe spoliehali na prirodzené zdroje svetla, teda hlavne na okná. Vo chvíli, keď Leonardo povedal divákom, aby stáli v bode D, ponúkol im návod, ako redukovať odrazy a odlesky, ktoré spôsobovali nerovnomerné osvetlenie. Cieľom však nebolo odhaliť skryté symboly, ale zlepšiť ľuďom zážitok tým, že sa obmedzia rušivé vplyvy.
Nie všetci s jeho teóriou súhlasia
"Toto je kľúč k pochopeniu, ako Leonardo a mnohí ďalší renesanční umelci skrývali predmety vo svojich umeleckých dielach. Ak ich viete hľadať, sú tam. Neviem vám presne povedať, čo to znamená. Je to skôr otázka pre historikov. Nie každý deň zbadáte niečo, čo bolo bez povšimnutia 500 rokov," myslí si. Niektorí ale jeho teóriu nepovažujú za relevantnú. "Nie je dôvod pozastavovať sa nad touto teóriou," uviedla profesorka dejín umenia Evelyn Lincoln z Brown University.
Myslí si, že výklad skrytých ikonografických symbolov je odtrhnutý od podstaty Mony Lisy. Teóriu označila za problematickú a poukázala na to, že na obraze sa podpísal čas. A práve kvôli opotrebovaniu sa môžu neúmyselne vytvárať optické klamy. Okrem toho skritizovala aj Piccirilliho teóriu o závisti, pretože podľa jej slov to umelec vidí v takmer každom obraze, na ktorý sa pozrie. On je aj napriek tomu presvedčený o svojej pravde.