Zdá sa, že internetové vyhľadávače idú do úzadia. Aspoň o tom svedčia štatistiky, ktoré uvádzajú, že generácia Z (ľudia narodení medzi rokmi 1996 až 2009) uprednostňuje namiesto vyhľadávača Google sociálne siete ako TikTok či Instagram. Ide pre nich o primárny zdroj informácií, uvádza portál Ladbible.
Mladá generácia má iné zmýšľanie
Viceprezident spoločnosti Google Prabhakar Raghavan na konferencii Fortune’s Brainstorm Tech prezradil, ako sa spôsob vyhľadávania informácií mení najmä u mladších ročníkov. "Zisťujeme, že títo používatelia internetu nemajú očakávania ani myslenie, na ktoré sme boli zvyknutí. Používatelia nemajú tendenciu zadávať kľúčové slová, ale skôr sa snažia objavovať obsah novými, pútavejšími spôsobmi," uviedol Raghavan.
"Z našich štúdií vyplýva, že takmer 40 percent mladých ľudí v prípade, že hľadajú miesto kam môžu ísť na obed, neotvoria Google Maps alebo vyhľadávač. Idú na TikTok alebo Instagram," poznamenal. Google chce udržiavať krok s aktuálnymi trendmi, preto do svojich vyhľadávacích funkcií zahrnul hashtag, aby sa priblížil sociálnym sieťam.
Google okrem toho odhalil ďalšie zmeny, ktoré plánuje urobiť, aby oslovil mladšie publikum. Nová pripravovaná funkcia umožní používateľom prechádzať fotoaparátom ich telefónu po okolí, a vďaka spoločnosti Google okamžite získať prehľad o viacerých objektoch na scéne.
"Predefinujeme vyhľadávanie v Googli, pričom budeme kombinovať chápanie všetkých typov informácií – textových, hlasových, vizuálnych a ďalších. To znamená, že používateľ môže nájsť užitočné informácie o všetkom, čo vidí, počuje a zažíva spôsobom, ktorý je pre človeka najintuitívnejší,“ dodal Raghavan.