Hoci divákom reklamy väčšinou dvíhajú tlak, niektorých zmena legislatívy zrejme nepoteší. Regulácia obmedzovala televízie v tom, aby vysielanie zahltili reklamami, čím by sa narušila plynulosť jednotlivých programov. Aktuálny zákon starý limit ruší, vďaka čomu sa komerčné televízie slobodne rozhodnú, koľko reklamy divákom nadávkujú v tých najlepších časoch, uvádza portál Živé.
Stanice majú voľnejšie ruky
V praxi ide o to, že ak si televízie počas dňa ušetria reklamný čas, následne ho budú môcť vo vyššej miere púšťať večer, kedy je pred obrazovkami zväčša najvyšší počet divákov. Zákon ďalej uvádza, že rozsah vysielania reklám či teleshoppingu medzi 6. až 18. hodinou nemôže presiahnuť 20 percent tohto času.
"Časový rozsah vysielania reklamných šotov a telenákupných šotov vo vysielaní nesmie medzi 18. a 24. hodinou presiahnuť 20 percent tohto času," píše sa v novom zákone. Po tom, ako sa skončí reklamný blok, sa ďalšia séria reklám môže odvysielať minimálne o 30 minút neskôr. Od 18. hodiny do 24. hodiny sa vo vysielaní môže objaviť 72 minút reklamy, nie viac.