03. apr. 2022 o 12:39
Miroslav Novysedlák, brightside.me

Čo o vás povedia fotky, ktoré máte na Instagrame? Odhalia váš vek a aj to, či ste single

placeholder
Fotky na Instagrame povedia viac než tisíc slov
Zdroj: pexels.com

Sociálna sieť Instagram je jednou z najznámejších a najpoužívanejších sociálnych sietí na svete a denne ju využíva okolo 500 miliónov ľudí. Vedeli ste, že fotky, ktoré zverejníte, o vás môžu povedať, či ste single, či máte menej ako 25 rokov alebo ste depresívni?

Zaujímavosti
03. apr. 2022 o 12:39
Čo o vás povedia fotky, ktoré máte na Instagrame? Odhalia váš vek a aj to, či ste single

Sociálna sieť Instagram je jednou z najznámejších a najpoužívanejších sociálnych sietí na svete a denne ju využíva okolo 500 miliónov ľudí. Vedeli ste, že fotky, ktoré zverejníte, o vás môžu povedať, či ste single, či máte menej ako 25 rokov alebo ste depresívni?

Sociálna sieť Instagram je jednou z najznámejších a najpoužívanejších sociálnych sietí na svete a denne ju využíva okolo 500 miliónov ľudí. Už dávno nie je len akýmsi digitálnym fotoalbumom, v rámci ktorého priateľom, rodine či svetu ukazujete váš život. V súčasnosti je nástrojom na zarábanie, rozbehnutie biznisu a v neposlednom rade je aj informačným kanálom.

Vedeli ste o tom, že fotografie alebo filtre, ktoré zverejníte na Instagrame, môžu o vašej povahe, osobnosti či mentálnom zdraví povedať oveľa viac, ako si myslíte? Portál Brightside zverejnil zaujímavé poznatky o používateľoch na Instagrame a výsledky vás možno prekvapia.

Fotky na Instagrame povedia viac než tisíc slov
Fotky na Instagrame povedia viac než tisíc slov
Zdroj: pexels.com

Čo o vás povie farba a filter na fotke?

Vedci z univerzity Sungkyunkwan analyzovali profily 179 ľudí a celkovo 25 394 fotografií. Štúdia sa zamerala na farbu ako jeden z kľúčových prvkov prezentácie človeka na sociálnej sieti. Všimli si, že ľudia, ktorí sú vo vzťahu, zverejňujú pestrofarebné fotky, a to o dosť častejšie ako tí používatelia, ktorí nemajú partnera. Svetlé filtre na fotografiách využívajú skôr extroverti a ľudia so sklonom k ​​narcizmu.

K svetlým filtrom sa viac uchyľujú extroverti
K svetlým filtrom sa viac uchyľujú extroverti
Zdroj: pexels.com

Výskumníci z Harvardskej univerzity a Vermontskej univerzity analyzovali 43 950 fotografií používateľov Instagramu a zistili, že depresívni ľudia majú tendenciu zverejňovať fotografie oveľa častejšie ako tí, ktorú sú v živote šťastní. Nešťastní ľudia si väčšinou fotia svoju tvár a nepoužívajú filtre. Fotografie depresívnych ľudí majú v profile viac tmavých, modrých a šedých odtieňov. Uprednostňujú aj čiernobiele fotografie.

Hlavná téma vašich fotiek

Patríte k osobe, ktorá priam neznáša fotenie jedla, jeho následné zverejňovanie na Instagrame, a takýmto ľuďom rýchlosťou blesku dáte "unfollow"? Vysvitlo, že tento typ fotiek nemusí byť až taký zlý, za aký ho považujete.

Vedci dospeli k záveru, že keď ľudia zdieľajú fotografie svojho jedla, prípadne recepty, je pre nich o niečo jednoduchšie držať sa správnej diéty a dokonca môžu aj schudnúť. Z instagramového profilu sa zakrátko stane provizórny jedálniček, zatiaľ čo lajky a komentáre od sledovateľov danú osobu motivujú k tomu, aby si aj naďalej vyberala zdravé jedlo.

Fotenie jedla môže človeka motivovať k tomu, aby si udržal zdravý jedálniček
Fotenie jedla môže človeka motivovať k tomu, aby si udržal zdravý jedálniček
Zdroj: pexels.com

A ešte jeden poznatok od odborníkov, ktorí si posvietili na fotografie zamilovaných dvojíc: Ľudia, ktorí zverejňujú veľa záberov so svojím partnerom, sa snažia zamaskovať problémy, ktorým čelia vo vzťahu.

Čo ďalšie o vás ešte môže prezradiť insta profil?

Ľudia mladší ako 25 rokov sa na fotkách neradi usmievajú. S týmto záverom vyrukovali výskumníci z Pensylvánskej štátnej vysokej školy informačných vied a technológií.

Podľa expertov sa ľudia mladší ako 25 rokov na fotkách neradi usmievajú
Podľa expertov sa ľudia mladší ako 25 rokov na fotkách neradi usmievajú
Zdroj: pexels.com

Používatelia Instagramu, ktorí majú tendenciu označovať svojich priateľov na fotografiách, sú menej náchylní na osamelosť. Naopak, ľudia, ktorí uverejňujú fotografie, na ktorých sú väčšinou sami, sa aj v reálnom živote môžu cítiť osamelejšie.

To, že si niekto rád robí selfíčka, automaticky neznamená, že je narcisom. Existujú 3 skupiny milovníkov selfie záberov - komunikátor, autobiograf a takzvaný sebapublicista. Komunikátor zdieľa svoje fotografie preto, aby sledovateľov zapojil do diskusie. Autobiograf sa väčšinou snaží zachytiť nezabudnuteľné momenty z jeho života. Netrápi ho, že ostatní vidia jeho fotky, pretože si ich robí pre seba, aby mal svoje spomienky zdokumentované. Sebapublicisti radi ukazujú takmer každý krok, ktorý učinia vo svojom živote a snažia sa ukázať len to najlepšie. Do skupinky sebapublicistov by sa mohli zaradiť napríklad Kardashianky.