Riaditeľ spoločnosti Meta Mark Zuckerberg sa domnieva, že metavesmír by mohol byť ďalšou veľkou vecou. Očakáva, že sa stane budúcim krokom v ére digitálnej konektivity prostredníctvom virtuálnej reality s možnosťou elektronického obchodu. Zuckerberg tiež povedal, že jeho cieľom je, aby túto možnosť pripojenia využívala až jedna miliarda používateľov, ktorá by v priestore trávila čas a platila výdavky, uviedol portál LADBible.
Zuckerberg televízii CBNC povedal, aké plány má s metavesmírom. "Dúfame, že sa dostaneme približne k 1 miliarde ľudí v metavesmíre, ktorí budú obchodovať za stovky dolárov a kupovať si digitálny tovar, či už ide o oblečenie pre ich avatara alebo iný digitálny tovar pre ich virtuálny domov. Toto sú pomôcky, vďaka ktorým budú ľudia produktívnejší vo virtuálnej realite a celkovo v celom metavesmíre," povedal.
Meta, ktorá bola predtým známa ako Facebook, investovala do projektu metavesmíru veľké peniaze. V roku 2014 Facebook vyčlenil až 2 miliardy dolárov na skúpenie výrobcu okuliarov pre virtuálnu realitu s názvom Oculus VR.
Hoci sláva spoločnosti Oculus za roky upadla, Zuckerberg povedal, že najnovšia verzia virtuálnych okuliarov je hitom. Nazývajú sa Meta Quest 2 a na stránke Meta si ich môžete zakúpiť už za 299 dolárov. "Som naozaj spokojný s tým, ako to dopadlo. Predbehlo to moje očakávania. Stále si však myslím, že chvíľu potrvá, kým sa dostaneme do rozsahu niekoľkých stoviek miliónov alebo dokonca miliárd ľudí v metavesmíre," dodal.
Ak niekto nerozumie, čo je to metavesmír, portál Wired túto tému podrobne rozobral. "Technológie, na ktoré sa spoločnosti odvolávajú, keď hovoria o metavesmíre, môžu zahŕňať virtuálnu realitu, charakterizovanú virtuálnymi svetmi, ktoré existujú, aj keď práve nehráte," uviedol recenzent Eric Ravenscraft.
Zážitky v metavesmíre teda budú zahŕňať viac ako text, fotografie alebo videá, ktoré sú v súčasnosti základom platforiem Facebook, Instagram či WhatsApp. Je však jasné, že prechod na virtuálnu realitu bude hlavnou témou spoločnosti Meta v nasledujúcom období.