Rusi sa po otvorení náhrady reťazcov rýchleho občerstvenia s názvom Vkusno i Točka rozhodli vytvoriť aj vlastný Starbucks. Portál Unilad uviedol, že s nápadom prišiel ruský podnikateľ Anton Pinsky spoločne s raperom Timurom Yunusovom, ktorý je viac známy pod menom Mr. Black Star alebo Timuti. Ich sieť kaviarní sa nazýva Stars Coffee a už logo značky naznačuje, že od svojej konkurencie z USA sa zas tak veľmi nelíši.
Spoločnosť Starbucks zatvorila v Rusku všetkých 130 predajní v máji tohto roku. Dôvodom bola vojna na Ukrajine, kvôli ktorej krajinu opustili aj iné veľké firmy. "Rozhodli sme sa odísť a ukončiť svoju pôsobnosť na ruskom trhu," uviedol Starbucks na webovej stránke. Pinsky a Timati následne odkúpili všetkých 130 obchodov a získali práva na ich prevádzkovanie.
Od začiatku sa chceli podobať na Starbucks
Stars Coffee sa od svojho amerického konkurenta veľmi neodlišuje, čo potvrdzuje aj podobný dizajn loga. Na rozdiel od Starbucksu, ktorý má na svojich výrobkoch morskú pannu, sa jeho náprotivok rozhodol pre dievča v kokošníku, čo je tradičná ruská pokrývka hlavy. Yunusov pre agentúru Reuters vysvetlil, že podobné logo použili kvôli kontinuite. Dodal, že sa rozhodli pre rovnaký kruhový tvar a podobu ženy.
Podľa Pinskeho ale neexistuje veľa rovnakých prvkov, ktoré by ľudia mohli nájsť v logu Stars Coffee. "Vnímanie ľudí môže byť odlišné. Ale ak ich porovnáte, potom okrem kruhu nenájdete nič, čo by mali spoločné," uviedol.
Ruská náhrada Starbucksu sa však môže pochváliť odlišným menu. "Našli sme iných dodávateľov a tie správne pražiarne. Keďže to baristi všetko dokonale prepojili, dokázali sme vytvoriť produkt, ktorý bude konkurencieschopný," dodal Pinsky.
Prvú predajňu Stars Coffee otvoril podnikateľ spoločne s raperom v Moskve. Ich počet sa však počas augusta a septembra tohto roka zvýši, pričom plánujú postupne spustiť do prevádzky všetkých 130 kaviarní v Rusku.